De biljartvereniging bestaat uit zeven speelgroepen die op evenzovele dagdelen wekelijks actief zijn. (Zie “speelgroepen”). Daarnaast worden er ook op dagdelen regio-wedstrijden gebiljart.

Etiquette en sfeer

Etiquette of gedragsregels zijn niet alleen voorgeschreven, maar in de loop der jaren ook zo gegroeid. Zo kent elke groep zijn eigen regeltjes. In de ene groep begroet men de anderen in het algemeen, terwijl het in andere groepen gewoonte is elkaar persoonlijk te begroeten. In de ene groep speelt men slechts twee partijen, terwijl in een andere groep drie partijen worden gespeeld. In de ene groep heerst stilte tijdens het spelen om de concentratie van de spelers niet te verstoren, terwijl in een andere groep spontane bijval en zachte conversatie tijdens het spelen gebruikelijk is. De sfeer verschilt dus per groep, wat het voor een ieder mogelijk maakt te kiezen waar men zich het beste thuis voelt. Bij die keuze dient men wel rekening te houden met het feit dat een groep niet groter dan veertien deelnemers kan worden.

Wat voor elke groep echter vaste regels zijn:

• we respecteren elkaar om wie of wat we zijn
  • we lossen elkaar af om de stand bij te houden
  • we zorgen er voor dat niemand zich buitengesloten voelt
  • we melden ons tijdig (24 uur van te voren) af om de wedstrijdleider in de gelegenheid te stellen het spelschema bij te werken
  • we zijn -tenzij (met reden) aangekondigd – op tijd aanwezig om het spelschema niet te verstoren
  • we blijven -tenzij (met reden) aangekondigd – aanwezig tot de laatste partij is uitgespeeld
  • we laten de biljarttafels en de biljartruimte schoon en opgeruimd achter ( en zien er op toe dat niet steeds dezelfde personen daarvoor zorg dragen).